Koszmar

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Koszmar

Pisanie by Jude Blackburn on Czw Lis 02, 2017 12:54 am

Nazwa: Koszmar, mara senna.
Pochodzenie: wierzenia ludowe, a teraz również popkultura, fantastyka ogólnie.
Namiętność:
Jeśli jest coś, co Koszmar kocha, to jest to strach. Możliwość przerażania, doprowadzania ludzi niemal na skraj szaleństwa z powodu strachu, to coś czemu oddaje się bez wahania, bez chwili wytchnienia. Nie ważne czy ma to miejsce na jawie, czy w śnie.

Słabość:

  • Światło słoneczne – nie zabije, ale razi i pali delikatną skórę mary sennej. Męczy jej wrażliwe oczy, a także skutecznie psuje dobry humor. Może powodować rozległe poparzenia, ale do samozapłonu na pewno nie doprowadzi.
  • Srebro – ma właściwości silne odkażające, lecznicze. Koszmar to nic innego jak choroba zmęczonego umysłu, nic zatem dziwnego, że to niemalże starożytne lekarstwo jest w stanie odpędzić nawet marę. Pali ono skórę Koszmaru, utrudnia leczenie i regenerację ciała, w skrajnych przypadkach nadmiar może nawet zabić.
  • Śmiech – cóż może skuteczniej zmrozić krew w żyłach Koszmaru, jak nie szczery i dźwięczny śmiech? Przecież oczywistym jest, że śmiejąca się osoba, na pewno się nie boi.

Krótki opis:
Koszmary są ludziom znanie od praktycznie samego początku istnienia. Niegdyś za ich pojawienie się obwiniano czarownice, czasem inne istoty nadnaturalne. Z czasem jednak narodziło się przekonanie, że Koszmar powstaje sam z siebie, nie jest przez nic wywołany, tylko po prostu pojawia się sam, jak trucizna, która zniszczyć ma zdrowy organizm.
Nauka do dziś nie jest w stanie wyjaśnić skąd Koszmary, więc tym aspektem zajęła się inna gałąź „poznawcza”, a mianowicie współczesna kultura popularna, która nadała Sennym Marom postać piekielnego konia, który dzięki swej sile, a także nieopanowanemu gniewowi, chęci zniszczenia porządku stał się idealnym wierzchowcem dla innych koszmarów rodem ze starych porzekadeł. Było to przekonanie późno średniowieczne, a możne nawet wczesnorenesansowe, gdy ludzie mieli jeszcze zwyczaj o wiele rzeczy obwiniać siły nadnaturalne, w które wierzono, a które chętnie przejęte zostało przez dzisiejszych fanów fantastyki i wszystkiego, co mroczne i straszne.
W miarę rozwoju tych wierzeń, a także mrocznych zapędów niektórych ludzi Koszmar zaczął przybierać najróżniejsze formy. Od tych całkiem zwierzęcych, aż po ludzkie. Czasem koszmarem jest kobieta, której uroda powala, a która z czasem zmienia się w potwora i kwintesencję wszystkich ludzkich lęków, a czasem mężczyznę, który już od początku nie wzbudza naszego zaufania, a nawet sprawia, że chcemy uciekać. Innym zaś razem Koszmar to nie tyle osoba, co po prostu szereg zjawisk, które przyprawić mogą nawet najodważniejszą osobę, o popuszczanie i chęć ucieczki dalej niż widać.
Niemniej to właśnie chęć, by się bać, a także wyobrażenie sobie w ten czy inny sposób Koszmarów, sprawiło, że ze sfery wyobrażeń i wizji przeszedł do świata rzeczywistego, a także ludzkich snów – wystarczyła grupka wierzących, a także bóg i katastrofa gotowa.

Mocne strony:

  • Długowieczność – jako iż Mara rzadko posiada śmiertelną powłokę, to ona sama wydaje się być nieśmiertelna. W rzeczywistości jednak da się ją zabić. Nie zmienia to jednak faktu, że starzeje się ona zdecydowanie wolniej, niż żywi ludzie.
  • Wyostrzone zmysły – węch i słuch, to zmysły którymi głównie posługuje się Koszmar. Potrafi on z dużej odległości wywęszyć przerażoną lub strachliwą osobę. Tak samo ze słuchem, z daleka jest w stanie usłyszeć jak cudze serce przyśpiesza swój rytm, jak ktoś się boi. Zdarza się nawet, że Koszmary są niewidome, co dodatkowo podkręca ich zmysły.
  • Niestrudzone upiory – nie muszą jeść, nie muszą pić. Tak długo, jak mają dostęp do przerażonych osób i mogą żerować na strachu ludzi, tak długo niczego innego im nie trzeba.
  • Nadludzka siła – nie jest to standard, ale większość Koszmarów charakteryzuje się znacznie lepszą krzepą niż ludzie, niezależnie od tego, jaką formę sobie przybiorą. Niemniej najsilniejsi są w formie zwierzęcej – bo to poniekąd ich pierwotna forma.
  • Odporność na psychokinezę – to Mara atakuje cudze umysły, a tym samym jest odporna na wszelkiego rodzaju ataki psychiczne (telepatia, hipnoza, iluzja itp.)

Umiejętności:

  • Kontrola sfery Snów – posiadający tę umiejętność Koszmar jest w stanie dowolnie kształtować odwiedzoną przez siebie Krainę Snów. Może wchodzić do Snów ludzi, Bogów czy chociażby innych Zaświatowców i właśnie przez ten wymiar wprowadzać ich w stan lęku, przerażenia, czy nawet obłędu. Nawet osoby świadomie śniące mogą mieć spory problem z powstrzymaniem jego zapędów.
  • Zmiennokształtny – on w sumie nie ma jednego, ustalonego kształtu. Jest tym, czym chce być, a to poniekąd sprawia, że jest jeszcze bardziej przerażający. W kwestii tej zdolności nie ma prawie żadnych ograniczeń. Jedyne w sumie w co nie jest w stanie się zmienić, to przedmioty nieożywione, choć zawsze może się przekształcić w przerażające, agresywne karykatury znanych nam przedmiotów.
  • Koszmarny dotyk – umiejętność dość interesująca, ponieważ dzięki dotykowi i szczerej chęci Koszmar jest w stanie „oznaczyć” osobę dotkniętą. W jaki sposób oznaczyć i po co? Och to proste. Koszmar w momencie dotknięcia zostawia na danej osobie cząstkę siebie. Niewielką, pozwalającą jedynie na namierzenie kogoś. Kiedy włącza się namierzanie? Gdy osoba dotknięta zasypia. Co ma miejsce potem? Och to chyba oczywiste, zaczynają ją męczyć Koszmary.
  • Władca cieni/ciemności – niektóre Mary sprawują władzę nad ciemnością, zgromadzoną dookoła nich, inne nad cieniami. Niezależnie jednak od tego, czym są w stanie „poruszyć” robią to nad wyraz chętnie, zmuszając ciemność/cienie do kształtowania się zgodnie z ich wolą. Są w stanie je przerobić nawet w coś innego, w końcu mroczna materia jest idealna do budowania niemniej przerażających tworów, które przyprawią ludzi o dreszcze.
  • Piroman – ogień i Koszmar, to się jakoś kupy nie trzyma, nie? A no właśnie nie. Współczesna fantastyka, chętnie biorąca sobie na tapetę tematykę Koszmarnych Koni często wiązała je właśnie z ogniem. Bo w końcu gdzie jest ogień, tam jest i dym. Stąd właśnie zdolności do kontrolowania temperatury w otoczeniu i doprowadzania do samozapłonu. Choć z tym Koszmar musi uważać, bo jeśli to nie jest umiejętność wrodzona, a nabyta z czasem może się on brzydko poparzyć.
  • Paraliżujący oddech – niektórzy ludzie cierpią na coś takiego jak „bezdech senny”, jest to nic innego jak paraliż pewnego rejonu ciała powodujący problemy z oddychaniem. Koszmar potrafi taki bezdech wywołać, tudzież całkiem sparaliżować swoją ofiarę przez samo dmuchnięcie na nią. Może również stworzyć paraliżujące opary, które uniemożliwią jego ofiarom ucieczkę.
  • Lewitacja – czy też chodzenie w powietrzu, jest znów zdolnością wywodzącą się raczej z wierzeń w „Koszmarnego Konia”, który potrzebował tej umiejętności by poruszać się w Astralnej Pustce, która znajdowała się między różnymi Snami. Oczywiście niektóre Koszmary posiadają tę umiejętność, bywa ona szalenie przydatna. Chociaż są tacy, którzy doskonale sobie radzą bez niej.

Nastawienie do:

  • Ludzi – oczywiście że Koszmary lubią ludzi, one ich właściwie KOCHAJĄ… straszyć. Czego w sumie ludzie nie lubią. Nie zmienia to jednak faktu, że Koszmary są pozytywnie nastawione do ludzi, jak w sumie człowiek do kotleta.
  • Bogów – spoglądają na nich z nieco mniejszym entuzjazmem, bo w Boskich snach nieco ciężej namieszać, ale powiedzmy sobie szczerze… nawet bogowie się boją, a co za tym idzie również Koszmary nie uważają ich za wrogów.
  • Inni Zaświatowcy – różnie, niektórzy Zaświatowcy z pewnością należą do upiornego menu, ale są również tacy, którzy potrafią się przeciwstawiać Koszmarom. Stąd właśnie różne podejście, do różnych Zaświatowców.
avatar
Jude Blackburn

Kieszenie : Futerał na skrzypce, smyczek i telefon
http://luciferum.forumpolish.com/t184-judas-thorn-blackburn http://luciferum.forumpolish.com/t185-judas-blackburn#290 http://luciferum.forumpolish.com/t186-jude-s-phone#291

Powrót do góry Go down

Re: Koszmar

Pisanie by Sawney on Czw Lis 02, 2017 2:06 am

Akceptuję!
space
W końcu coś znajomego. Od teraz mieszkańcy Luciferum mają kogoś, kto będzie ich straszyć przez cały rok. ~ Będę pilnować, aby Koszmary były grzeczne.

_________________
Tym kolorem piszę, gdy jestem MG (#e0c166)
avatar
Sawney

http://luciferum.forumpolish.com/t176-sawney http://luciferum.forumpolish.com/t177-sawney http://luciferum.forumpolish.com/t178-zadzwon-do-sawneya

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach