Mitologia Japońska - Shinto

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Mitologia Japońska - Shinto

Pisanie by Heishiro Dazai on Czw Paź 19, 2017 12:37 pm

Proponowane nazwiska dla Naczyń: Jedynie z pochodzenia japońskiego. Najbliższe bogom to: Fujiwara, Izumi, Michizane, Minamoto, Sarume, Yamato.
Mitologia: Japońska - Shinto "Droga Bóstw".
Bogowie: Najważniejsza para to:
Szczyt Panteonu
Izanagi
Izanagi no Mikoto ("Czcigodny Mąż"). Stwórca świata i bogów. Brat i mąż Izanami. Twórca 14 wysp japońskich i ponad 30 bogów przyrody. Po stracie żony i ucieczce z Yomi, wydał na świat najważniejsze swoje potomstwo: Amaterasu, Tsukuyomi i Susanoo. Każdemu z nich przydzielając ważne zadanie, a samemu oddalając się w niebiosa.
Małżonka: Izanami (siostra)
Potomstwo: Kami/Kamiumi (wyspy archipelagu japońskiego, bogowie i pozostałe życie), Kagutsushi. Amaterasu, Tsukuyomi, Susanoo, Sumiyoshi Sanjin (Sokotsutsu-no-Ō-no-Mikoto, Nakatsutsu-no-Ō-no-Mikoto i Uwatsutsu-no-Ō-no-Mikoto) + 12 bóstw zrodzonych z jego odzieży
Dostępność: Na tę chwilę niedostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Rīdāshippu ("Przywództwo") - Kieruje się dobrem wszystkiego co stworzy. Bóstwa, roślinność, zwierzęta. Przeciwstawiających się - poddaje karze wygnania. Jest najwyższym bytem, który wie kiedy się wycofać i przekazać władzę swojemu potomstwu. Często też kieruje się emocjami uczuciowymi, o czym świadczy zabicie własnego dziecka, przez które odeszła jego ukochana.
Startowa: Henkan ("Transformacja") - Przekształcanie rzeczy materialnych w roślinność bądź zwierzęta. Nadanie im życia w celu dobra lub ochrony. Mogą to być np. broń, ubrania. Możliwość stworzenia życia, również ze swoich części ciała, o czym świadczy zrodzenie bóstw.
Izanami
Izanami no Mikoto ("Czcigodna Niewiasta"). Stwórczyni świata i bogów. Siostra i żona Izanagiego. Wydała na świat 14 wysp japońskich i ponad 30 bogów przyrody. Po urodzeniu ostatniego potomka Izanagiemu, Kagutsushi, poparzyła się i udała do świata ciemności Yomi. Została tam i przemieniła się w demona, kiedy Izanagi nie dotrzymał słowa i zobaczył ją w stanie rozkładu, co doprowadziło później do ich rozwodu. Matka płodności i opiekunka bóstw wydanych na świat. Z początku dobrych, po przemianie - demonicznych.
Małżonek: Izanagi (brat)
Potomstwo: Kami/Kamiumi (wyspy archipelagu japońskiego, bogowie i pozostałe życie), Kagutsushi + 8 demonicznych bóstw piorunów.
Dostępność: Na tę chwilę niedostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Kenshin ("Oddanie") - Miłość do tego co zostanie przez nią i męża stworzone. Opiekunka potomstwa i całego zrodzonego życia. Jedyne co mogło ją zabić to ogień.
Startowa: Hahaoya no shikyū ("Matczyne łono") - Nadawanie życia nie tylko bóstwom ale i demonom. Jest to niczym wskrzeszenie, nadawanie życia czemuś nowemu. Tworzenie to powstaje z jej rozpadającego się ciała (podczas przebywania w Yomi) lub "żywego" (przebywając w Wysokiej Równinie Niebios).


Jeżeli ta dwójka się pojawi, będzie przepustką, aby pozostali bogowie powrócili do Wysokiej Równiny Niebios.
Pozostali bogowie to:

Bogowie
Boginie
Tsukuyomi
Tsukuyomi no Mikoto "Duch Doglądający Księżyca". Bóg księżyca. Syn Izanagiego, zrodzonego z prawego oka. Jeden z Trójki Szlachetnych Dzieci, którego zadaniem przydzielonym przez ojca jest władza nad księżycem i nocą. Brat Amaterasu i Susanoo. Nie widział potrzeby przejmowania miejsca władczego przez siostrę. Jednakże naraził się jej zabijając boginię Ukemochi, z powodu odrażającego sposobu wydawania żywności (niczym wymiociny). Z tego powodu Amaterasu skazała go zesłaniem na ziemię, co świadczy o tym, dlaczego Słońce i Księżyc mijają się na niebie i nigdy nie spotykają.  Tsukuyomi ceni sobie spokój i  ciszę.
Małżonka: Brak
Potomstwo: Brak
Dostępność: Zarezerwowany
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Yoru no kage ("Cień nocy") - Widzenie w ciemnościach znacznie lepiej od śmiertelników. Większa spostrzegawczość (lepsza orientacja), zręczność (sprawniejsze i szybsze poruszanie) i intuicja (przeczucia). Bezsenność - brak zapotrzebowania na sen. Jedynie w sytuacjach osłabienia organizmu "naczynia", odniesienia obrażeń, zmęczenia - sen jest wskazany.
Startowa: Hontō no kyarakutā ("Prawdziwa postać") - Przy dotknięciu osoby używającej zdolności nadprzyrodzonej, jest wstanie zniwelować, bądź też rozproszyć jej działanie. A u transformujących się - przywrócić im prawdziwą/poprzednią postać. Blokady w postaci np. pentagramów mogą również nie działać, gdyż ta zdolność jest wstanie ją rozbić. Innym słowy - niszczy działania wszelkich mocy. Przydatne w wyniku poważnych walk, mogących doprowadzić do ofiar, wtedy możliwe jest zakończenie walki pozbywając na krótki czas użytkowników swoich mocy.
Podatny jest na działanie mocy fizycznych, materialnych. Warto dodać, że słoneczne dni (moc Bogów Słońca/Światła) niwelują bądź ograniczają jego zdolności (procentowo zależne jest od stopnia nasilenia promieni słonecznych, np. podczas upałów jego zdolności mogą spaść nawet do zera i zmusić do funkcjonowania jako zwykły śmiertelnik).
Amaterasu
Amaterasuomikami czyli "Wielka Święta Bogini Jaśniejąca na Niebie. Bogini Słońca. Córka Izanagiego, zrodzona z jego lewego oka. Jedna z Trójki Szlachetnych Dzieci. Siostra Tsukuyomi i Susanoo, których oddaliła od siebie, w obawie odebrania jej władzy nadanej przez ich Ojca, nad Wielką Równiną Niebios. Zesłała swojego wnuka Ninigiego, którego zadaniem było nadanie początków japońskiego rodu cesarskiego. Uważana za najważniejsze Bóstwo Panteonu, następczyni Izanagiego.
Małżonek: Toyoakitsushi
Potomstwo: Oshihomimi
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Kōsen ("Promień Światła") - Odporność na wysokie temperatury, niwelowanie niskich. Większa zręczność, widzenie i spostrzegawczość. Rozjaśnianie ciemnych miejsc, przynoszenie radości i ciepła. W nocy przy zapalonej świeczce, możliwość zwiększenia jej zasięgu oświetlenia pomieszczenia. Negatywne aury i energie nie są wstanie się przebić i naruszyć przestrzeń światła. Inaczej wygląda sytuacja w dniach pochmurnych, burzowych czy w nocy, gdzie większe swoje panowania mają bóstwa burzy czy nocy.
Startowa: Nagusame ("Ukojenie") - Każdy promień światła, oddala ciemność. Każde spojrzenie w zwierciadło - ukaże prawdę. Każde dotknięcie niweluje ból, usuwa problemy i ciemną stronę na bok. Ukojenie to zdolność do tworzenia symbolu słońca jako pentagramu, wykorzystywanego do ochrony jako tarcza odbijająca negatywne ataki mentalne, lub utworzenia więzienia, klatki dla postaci boskich o negatywnych działaniach, lub bóstw wywodzących się z panowania nad nocą, cieniem i burzą. Powoduje to także blokadę używania przez nich mocy, przebywając w uwięzieniu.
Zdolność ma zniwelowane działanie w miejscach, gdzie światło nie dociera (np. noc, ciemne jaskinie,  groty, krypty) lub jest przytłaczane dużą ilością ciemności. W przypadku faz księżyca, zależne jest od procentu jego dopełnienia. W przypadku pełni, używanie zdolności może spaść nawet do zera. Przy nowiu może utrzymać się w 50%.
Susanoo
Takehayasusanoo no Mikoto , "Szalony Porywczy Niepohamowany Mąż". Bóg wiatrów i burzy. Emanuje gwałtowną i niespokojną naturą. Syn Izanagiego, zrodzony z nosa. Jeden z Trójki Szlachetnych Dzieci. Brat Amaterasu i Tsukuyomi. Potrafił doprowadzić do wycofania się Amaterasu w ciemność. Za swoje czyny, został skazany na zejście na Ziemię. Tam z kolei zabił potwora Yamata no Orochi, ratując w ten sposób Kushiinadę, ożeniwszy się z nią później.
Małżonka: Kushiinada
Potomstwo: Ōkuninushi + 7 kolejnych dzieci.
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Tāgetto ("Cel") - Odwaga i pewność siebie. Dążenie do swoich celów i chęć sięgania po więcej. Co więcej, elektryczność jest sprzymierzeńcem. Wrogiem się staje w połączeniu z wodą i w zbyt dużych ilościach. Małe wyładowania dotykające ciało, nie stanowią zagrożenia. Wysokie i duże, mogą poważnie zaszkodzić.
Startowa: Kaze no yōso ("Żywioł wiatru") - Powietrze jest potrzebne by nie tylko oddychać, ale i móc się nim bronić lub atakować. Zwiększanie jego prędkości możliwe jest do poziomu zwyczajnego huraganu. Na tornada przyjdzie kiedyś czas. Władający żywiołem może atakować silnym powiewem, niekiedy też przesuwając lżejsze przedmioty. Może się ochronić, tworząc wokół siebie wir, odpychając od siebie rzucane przedmioty lub magię.
Amenouzume
Bogini jutrzenki, tańca. Rozweselająca otoczenie i jedyna, której udało się zmusić Amaterasu do wyjścia z Niebiańskiej Jaskini swoim erotycznym tańcem. Cechuje się dobrością, wesołością, sprytem i odwagą. Strach nie jest jej znany. Towarzyszyła wnukowi Amaterasu na Ziemi w realizacji jego celów.
Małżonek: Sarutahiko
Potomstwo: Prawdopodobnie ród Sarume.
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Sainō ("Talent") - Taniec jest mocną stroną, pozwalającą odwrócić uwagę na siebie. Odwaga to mocna strona, przewyższająca nad strachem. Strach nie istnieje. Chyba że o kogoś bliskiego. Ciało jest tak wyluzowane, wygimnastykowane, że żadna figura nie stanowi problemu. Zwinność i refleks biorą tutaj górę. Radość, szczęście i uśmiech bądź śmiech. Wszystko może bawić, nawet stojący na drodze przeciwnik.
Startowa: Tamashī no odori ("Taniec duszy") - Swym głosem można dokonać wszystkiego. Lecz tańcem jeszcze więcej. Mając piękne ciało i głos, można zwrócić na siebie uwagę innej osoby, odciągając od ważniejszych spraw. Oczarowując ją, nie bacząc na otoczenie. Nie ważne gdzie, nie ważne kiedy. Ciało i piękno potrafią wiele. To zdolność w większości uwodzicielska, pozwalająca dopiąć swego.
Hachiman
Bóg wojny i opiekun Japonii. Patron rodu Minamoto. Uznawany  za boską inkarnację cesarza Ōjina.
Małżonka: Brak
Potomstwo: Brak
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Honsha ("Dowództwo") - Zdolność podejmowania szybkich decyzji. Kierowania grupą, armią. Wydawania poleceń i opanowywania sztuk walki oraz władania wybranym rodzajem broni. Dyplomacja, nawiązywanie kompromisów.
Startowa: Ken no seishin ("Duch miecza") - Władający mieczem jest złączony z nim duszą. Daje mu to możliwość na zadawanie większych obrażeń. Emanuje on błękitnym światłem, mogącym chwilowo oślepić przeciwnika i zadać obrażenia, powodując tymczasową dekoncentrację. Zadane rany mogą goić się dłużej niż zazwyczaj.
Inari
Bóstwo urodzaju, ryżu, rolnictwa, lisów. Jest nieokreślonej płci, bądź wyglądzie. Najczęściej przybiera formę białego lisa. Zwane "Obradzające ryżem". Jej obecność zapewnia obfite plony ryżu i powodzenia w rolnictwie.
Małżonek:Brak
Potomstwo: Brak
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Chishiki ("Wiedza")- Spryt, zwinność i dobra ręka do upraw wszelkiej roślinności. Znakomita znajomość ziołolecznictwa, zbóż i roślin. Rozwinięty węch, by móc je wyczuć i od siebie odróżniać. Wykrywanie trucizn i tworzenie lekarstw.
Startowa: Kitsune ("Lis") - Umiejętność typu transformacji w zwierzę, będące białym lisem. Siejącym dobro i zapewniające dobre plony. Jest wstanie przemieszczać się wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe.
Sarutahiko
Olbrzym. Bóg Falliczny Płodności. Przewodnik Ninigi, wnuka Amaterasu, podczas jego zejścia na Ziemię. Mąż bogini tańca Amenouzume. Jest tym, który podobno miał dać początek rodowi Sarume.
Małżonka: Amenouzume
Potomstwo: Prawdopodobnie ród Sarume
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Sensuikan no seishin ("Duch Podwodny")- Woda to żywioł oczyszczania i niszczenia. Oddychanie pod wodą nie stanowi żadnego problemu. Tak samo jak widzenie i pływanie. A także nurkowanie. Chodzenie po owym żywiole raczej odpada, lecz potrafi być naszym przyjacielem.
Startowa: Mizu no yōso ("Żywioł wody") - Będący w pobliżu zbiornik z wodą, powala na kontrolowanie i wykorzystywanie żywiołu do wszelkich możliwości. Zwiększania lub zmniejszania fal, dobijających do brzegu. Tworzenia biczów wodnych, tuneli/podwodnych przejść, tarcz lub murów ochronnych. Słaby w starciu z żywiołami ognia .
Sukunabikona
"Maleństwo Skupiające w Sobie Siłę". Opiekun lekarzy, zielarzy i farmaceutów. Przyjaciel Ōkuninushiego. Jest niebiańskim krasnoludkiem, które podobno było niesfornym dzieckiem i wypadło między palcami Takamimusubiemu, który oznajmił by dziecko to było kochane i hołubione. Sukunabukona pomógł wielu lekarzom a także przyczynił się do rozwoju magii odpędzającej złe moce.
Małżonka: Brak
Potomstwo: Brak
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Igaku-teki chishiki ("Wiedza medyczna") - Medycyna, alchemia i magia są tym, z czym najlepiej sobie można poradzić. Wiedza tych dziedzin przychodzi z łatwością, a posiadając czyste serce i kierując się dobrem, można zdziałać bardzo wiele. Stworzyć lekarstwa, herbaty i uleczyć chorego. A z odrobiną dobrej znajomości magii i świec, uleczyć nawet najgroźniejsze choroby.
Startowa: Te no chikara ("Moc dłoni") - Dotykiem sprawić można, że rany się zabliźnią i nie pozostawią nic po sobie. Tym samym można uleczyć rany poważniejsze, zadane przez przedmioty tkwiące w ciele. Nie można jednak przywrócić komuś życia, jeżeli jego linia życia dobiega końca. Nie można igrać z przeznaczeniem, jeżeli dane jest osobie  odejść z tego świata, lub sama tego zapragnie. Można za to ulżyć umierającemu, zabierając ból, kojąc ciepłem i światłem swoich dłoni.
Tenjin
Bóg poezji, nauki i kaligrafii. Sugawara Michizane, Jego śmierć jako człowieka, prowadziła klęski żywiołowe. Aby uspokoić jego gniew, Cesarz nakazał przywrócenia jego wszelkich godności dworskich i nakazał czczenia jego osoby. Stąd przyjęło się jego imię Tenjin.  Mimo bycia uczonym, postrzegano go początkowo o bycie Bogiem Klęsk Żywiołowych.
Małżonka: Brak
Potomstwo: Brak
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Chishiki no kagi ("Klucz wiedzy") - Poezja, nauka i kaligrafia jest czymś, co pozwala dzielić się wiedzą z innymi. Poznawanie świata, podróżowanie są jak życie codzienne. Nabywanie doświadczenia i udoskonalanie się, rozwijanie. Przyswajanie języków z różnych krajów przychodzi bardzo łatwo. To samo się tyczy pisanie wierszy, muzyki, powieści.
Startowa: Ikite iru shodō ("Żywa kaligrafia") - Narysowany znak kanji, na jakiejkolwiek płaszczyźnie, pozwoli go ożywić przy odpowiednio wyrecytowanej przez siebie formuły rymującego się wiersza, będącego wstępnym rytuałem. Może to być cokolwiek. Klatka, ptak, pies, dzbanek. Niestety nie ma możliwości ożywiania uczuć, pogody.


Święte Miejsce:
- Luciferum: Wodospad przy Górze Tarawera.
- Japonia: Wodospad Nunobiki w prefekturze Mie, niedaleko Kumano.

Rytuał:
Aby przyjąć duszę Boga do swojego ciała, "naczynie" musi mieć ukończone 21 lat i być odpowiednio przygotowanym. Mieć oczyszczoną duszę i silne ciało. Na przyjęcie duszy Boga przygotowuje się od dnia narodzin lub najmłodszych lat, jeżeli przejawia znaki charakterystyczne dla danego Boga, lub przeznaczone jest mu być naczyniem.
Rytuał odbywa się przy wodospadzie przy Górze Tarawera. Osoba będąca, która przyjmie do swojego ciała duszę boga, musi usiąść w pozycji pełnego lotosu pod wodospadem, by woda uderzała w jej ciało. Celem tego jest udowodnienie wytrzymałości ciała na spadające ciśnienie wody, której zadaniem też jest dodatkowe oczyszczenie ciała i duszy. Jednocześnie poddaje się długiej medytacji, oczyszczając myśli i zapraszając boga do swojego ciała.
Efektem, dla którego Bóg zgadza się na wejście do ciała swojego nowego naczynia, jest pojawienie się "anomalii pogodowych" lub innych zjawisk odpowiadających danemu bóstwu, które traktowane są jako przekaźnik - droga do naczynia:
  • Jeżeli w ciało naczynia wchodzi Amaterasu  - niebo jaśnieje a promienie słońca nakierowane są na daną osobę. Jeżeli ciało od nadmiaru ciepła nie spłonie i zniesie wysoką temperaturę - znaczy że rytuał się zakończył z powodzeniem. Rytuał może być wykonany za dnia.
  • Jeżeli Tsukuyomi  - księżyc wydaje jaśniejsze światło, kierując je wprost na naczynie dla Boga. Powodzeniem rytuału jest wytrzymałość na chłód, zimno i nie stracenia czujności otoczenia, oraz nie zapadnięcia w sen. Rytuał powinien być wykonany tylko w nocy i najlepiej w pełni księżyca.
  • Jeżeli Susanoo  - niebo pochmurnieje i rozbrzmiewają na nim burze, a także wzmaga silny wiatr. Uderzające pioruny w którymś momencie mogą dotknąć ciała naczynia. Jeżeli nie zostanie spalone - znaczy to że rytuał udał się powodzeniem. Rytuał może być wykonany o każdej porze dnia lub nocy.
  • Jeżeli Amenouzume  - w tym jedynym przypadku nie jest wymagana jest medytacja, ale wykonanie tańca. Na wodzie, przy wodospadzie. Zadowolona bogini może swoją radość ukazać w postaci tańczącej tafli wody i oblać tańczącego. Po jej nogami pojawi się światło, co sprawi że Bogini będzie przejmować jej ciało w trakcie tańca. Objawi się jako świetlista dusza i wykona ten sam taniec wchłaniając ciało swoim duchowym objęciem. Ważne by tańczący cały czas miał zamknięte oczy.
  • Jeżeli Inari - wokół siedzącego na głazie i medytującego, z wody zaczynają wyrastać plony ryżu, otaczając go dookoła. Rosną tak wysoko, póki nie zetkną się z ciałem naczynia, pozwalającemu wejść do niego duszy boskiej. Powodzenie rytuału następuje w momencie trzymania w dłoni naczynia dużej garści ziaren ryżu.  
  • Jeżeli Hachiman  - jego naczynie musi przy sobie posiadać miecz. Najlepiej by była to katana, jako symbol Kraju Kwitnącej Wiśni. Gdy na niebie pojawią się pioruny, ofiarujący swe naczynie bóstwu, musi wyjąć katanę z pochwy, chwycić oburącz za rękojeść i nakierować koniec klingi w stronę nieba. Jeżeli piorun uderzy w miecz, jego energia przejdzie tą drogą do posiadacza broni. Powodzenie rytuału następuje w chwili uspokojenia się nieba, a katana posiada boską błękitną aurę.
  • Jeżeli Sarutahiko  - można odczuć podczas medytacji wzmacniającą się siłę opadającego wodospadu na ciało, jakby nagle doznało wzmocnionego ciśnienia opadania z urwiska. Jest to test na siłę wytrzymałości i nie nałykania się wody, by nie utonąć na siedząco. Innym słowy, test także na wytrzymałość wstrzymywania powietrza podczas medytacji. Powodzeniem rytuału jest moment, kiedy tafla wody się uniesie wysoko i opadnie z impentem, po czym żywioł ucichnie, a wodospad wróci do swojego nurtu.
  • Jeżeli Sukunabikona  - podobnie jak w przypadku Inari, wyrastają wokół głazu z wody rośliny. Nie są to jednak zboża ryżu, ale lecznicze zioła. Wyrastają tak wysoko, póki nie zerkną się z ciałem naczynia i staną przejściem dla danego Bóstwa. Powodzeniem rytuału jest czucie wewnętrznego ciepła w ciele i dłoniach, a rośliny zaczynają kwitnąć.
  • Jeżeli Tenjin  - w głowie naczynia mogą rozbrzmiewać recytowane przez Boga wiersze, prowadząc w jego głowie chaos. Jeżeli osoba nie ulegnie szaleństwu i wytrzyma do zakończenia rytuału, pod nią pojawi się wielki świetlny symbol kanji nauki, który zeskanuje naczynie a na koniec część swojej energii przeniesie na przedmiot, który naczynie powinien mieć przy sobie. Może to być coś do pisania (pędzel, pióro, ołówek) lub zeszyt, blok, coś na czym można pisać.
Rytuał jest taki sam dla mężczyzn jak i kobiet. Dodatkowo u każdego naczynia po rytuale, wypalone jest znamię na lewej klatce piersiowej, symbolizujące dane bóstwo: Amaterasu - słońce, Tsukuyomi - księżyc, Susanoo - błyskawica, Amenouzume - symbol płci żeńskiej, Inari - wiązka zboża, Hachiman - miecz, Sarutahiko - kropla wody lub symbol wody ze znaku wodnika, Sukunabikona - listek, Tenjin - znak kanji "nauka".  



Dodatkowe informacje: Bóstwa panteonu japońskiego w większości mają do siebie stosunek neutralny i dobry. Rzadko kiedy negatywny.
Wiele mitów ukazuje silne więzi, jak i późniejsze ich rozstanie. Choćby w przypadku rodzeństwa Izanagiego i Iznanami widać silną więź miłości, która sprawiła iż wzięli ze sobą ślub, spładzając kolejno potomstwo w postaci Archipelagu Japońskiego, roślinności i wszelkiego życia. Ostatni ich zrodzony potomek, Kagutsushi, okazał się być Bogiem Ognia i poparzył rodzicielkę. Izanami odeszła wtedy do Królestwa Ciemności zwanego - Yomi. Zrozpaczony Izanagi poćwiartkował syna i udał na poszukiwanie żony. Gdy ją odnalazł w podziemiach Yomi i błagał o powrót, ta zgodziła się pod jednym warunkiem, że nie spojrzy na nią do wyjścia z przebywającego obecnie świata. Mąż zgodził się, lecz chęć ujrzenia ukochanej była silniejsza. Stworzył pochodnię i to co ujrzał, przeraziło go i zmusiło do ucieczki. Izanami była w fazie rozkładającego się ciała. Zdenerwowana zaczęła go ścigać, rodząc w pościgu za ukochanym - demony. Ostatnie ich spotkanie i spojrzenie odbyło się przy głazie, jakim Izanagi zamknął przejście do Świata Yomi. Tym samym rodzeństwo ogłosiło rozwód. Izanami obiecała, że będzie zabijać 1000 istot, zaś Izanagi - że w odwecie będzie płodził 1500 istnień.
Kolejnym przykładem mitologicznej relacji między Bóstwami, jest Trójka Szlachetnych Dzieci. Zrodzeni  przez Izanagiego, którzy otrzymali od niego władzę kolejno nad: Słońcem - Amaterasu, Księżycem - Tsukuyomi, Wiatem i Burzą - Susanoo. Amaterasu dodatkowo została wyznaczona na władczynię Wielkiej Równiny Niebios, co jednak nie bardzo podobało się Susanoo. Tsukuyomi jako jedyny nie ingerował we władzę swojej siostry. Wodzony jednak jej podstępem i zaproszony do bogini Ukemochi, zabił ją za sposób w jaki ofiarowała żywość, wydalając ją z siebie. Według niego było to odrażające, przypominające wymioty. Naraził się tym sposobem Amaterasu, która zesłała go na Ziemię. W ten oto sposób, Słońce i Księżyc nigdy nie spotykają się na niebie. Inna wersja mitu głosi, że Ukemochi zabił Susanoo, nie zaś Tsukuyomi.
Relacja między Susanoo a Amaterasu jest jednak bardziej burzliwa niż w przypadku z Tsukuyomi. Susanoo został ukarany przez ojca za tęsknotę za matką - Izanami, czego Izanagi nie mógł tolerować i wydalił go z Wielkich Równin. Bóg Burzy udał się na pożegnanie z siostrą Amaterasu, zapraszając ją do zawodów na płodność w ukazaniu kto jest potężniejszym. Wygranym miał być ten, kto wyda pięciu męskich potomków. Amaterasu przegrała zakład wydając na świat trzy żeńskie istoty. Uradowany wygraną Susanoo, zaczął świętować zwycięstwo sprowadzając ciemność i szaleństwo burz, oraz żartując sobie z siostry. Przerażona Amaterasu ukryła się w Niebiańskiej Jaskini, doprowadzając do zniknięcia słońca i światła. Bogowie pozostali starali się ją wyciągnąć, lecz bez skutku. Dopiero sukces przyniósł taniec erotyczny bogini Amenouzume, który zwrócił uwagę Amaterasu. Korzystając z tego, że Bogini Słońca wychyliła się z Niebiańskiej Jaskini, została po chwili siłą wyciągnięta przez Tajikarao, który po chwili zabarykadował wejście do Niebiańskiej Jaskini głazem. W ten sposób powróciło Słońce, a Susanoo został wygnany przez siostrę na Ziemię.
avatar
Heishiro Dazai

Kieszenie : Dokumenty, portfel, odznaka, pistolet (schowany w kaburze, przypiętym do paska spodni). Klucze od domu, samochodu i motoru.
http://luciferum.forumpolish.com/t219-heishiro-dazai#397 http://luciferum.forumpolish.com/t223-heishiro-dazai#429 http://luciferum.forumpolish.com/t224-heishiro-dazai#431

Powrót do góry Go down

Re: Mitologia Japońska - Shinto

Pisanie by Luciferum on Czw Paź 19, 2017 1:17 pm

Akceptuję!
space
Witamy w Luciferum bogów z Japonii. Oby to miasto, a także Nowa Zelandia przypadła wam do gustu!
avatar
Luciferum

Kieszenie : Wszystko co potrzeba, by zmienić świat na lepsze.
http://luciferum.forumpolish.com/t36-wzor-karty-postaci#48 http://luciferum.forumpolish.com/t37-wzor-informatora#50

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach