Zaświatowcy: Dżiny

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Zaświatowcy: Dżiny

Pisanie by Latifa on Pon Paź 09, 2017 10:07 am

Nazwa: Dżin
Pochodzenie: Wierzenia islamskie
Namiętność:
Wierne/dobre dżiny – fanatyzm, oddawanie się islamskim rytuałom i próbom nawracania lub karania niewiernych
Niewierne/złe dżiny  - sianie chaosu, strachu i zamętu wśród ludzi. Niektóre typy dżinów mają na to dodatkowo specyficzne sposoby, np. ghule.
Słabość:

  • żelazo, pierścienie ze złota i stali, które osłabiają dżinny i blokują ich moc,
  • odpowiednie zaklęcia z Koranu, które mogą je nawet zgładzić lub uwięzić i zmusić do spełniania życzeń,
  • spętany dżin nie może oddalić się od przedmiotu, w którym został zaklęty na więcej niż 500 m i w każdej chwili może zostać zamknięty w lampie,
  • dżiny nie mogą wprost kłamać, mogą jedynie tak manipulować językiem, by pod sprytnym słowem ukryć prawdę

Krótki opis:
I stworzyłem dżinny i ludzi tylko po to, żeby Mnie czcili.
I nie chcę od nich żadnego zaopatrzenia, i nie chcę, aby Mnie żywili.
Zaprawdę, Bóg jest Dawcą Zaopatrzenia, Posiadającym Siłę, Niewzruszonym! [Koran, 51-58]
Według islamu Bóg stworzył trzy rodzaje istot rozumnych. Pierwszą są aniołowie, drugą ludzie, a trzecią – dżiny. Dżiny są duchami i demonami, które narodziły się z ognia bez dymu,  choć według niektórych źródeł dżin może narodzić się też z człowieka, który zmarł w określonych okolicznościach. Te nadnaturalne, potężne istoty od wieków wzbudzają strach w ludziach pustyni, choć nie są z natury wrogie. Mają uosabiać moc natury – zwłaszcza silnych i gwałtownych zjawisk i tłumaczyć to, co nadnaturalne. Według legend są to istoty niewidoczne, mogące przybrać dowolną postać, ale prawda jest taka, że tylko część z dżinów ma takie umiejętności – i często są one bardziej ograniczone, niż początkowo może się to wydawać. Dżiny mogą wyglądem przypominać ludzi – najczęściej te, które niegdyś same były ludźmi, gdyż pozostają one w formie, którą nosiły za życia. Jednak zwykle mają nieludzki kolor skóry, czasem też oczu czy nietypowe rozmiary. Moc, którą obdarował te istoty Allah, miała być testem, a dżiny, które wykorzystują swoje umiejętności do dręczenia innych – oblewają go. Można wyróżnić kilka typów dżinów, które mogą być zarówno dobre, jak i złe, jednak warto pamiętać o tym, że te pierwsze są niezwykle rzadkie i zwykle pozostają poza sferą ludzką.  Czasem do dżinów w wierze islamskiej zalicza się także samego szejtana – czyli po prostu szatana. Często zostają strażnikami skarbów, opuszczonych miejsc, lub po prostu nawiedzają domy, czy cmentarze, siejąc w tych okolicach postrach. Są istotami przebiegłymi, lubującymi się w różnorakich sztuczkach, trickach i iluzjach.  Podobnie jak ludzie, żyją w grupach, tworząc plemiona i społeczności, w których obowiązuje hierarchia.
Do dżinów należą przede wszystkim:

  1. Ifryty – istoty nieprzewidywalne, przebiegłe i niebezpieczne, związane szczególnie z żywiołem ognia. Wbrew pozorom, nie muszą być złe, jednak najczęściej postrzegane są jako istoty bezwzględne, nie mające litości. Jeżeli człowiek umrze śmiercią nagłą i nie zostanie pochowany – może zostać właśnie ifrytem.
  2. Maridy  - związane z morzem i wodą, a także najdumniejsze i najbardziej buntownicze ze wszystkich dżinów. To właśnie Maridy najczęściej pętane są zaklęciami, które więżą je w przedmiocie i zmuszają do spełniania życzeń.
  3. Jann’y – choć są specjalistami w iluzji i mogą zwieść na manowce praktycznie każdego, wydają się jednym z najprzyjaźniejszych typów dżinów. Jann’y kojarzone są przede wszystkim z pustyń, na których chowają oazy przed oczami tych, którym są nieprzychylne, a wskazują je tym, którym chcą pomóc. Naturalni wrogowie ghuli. Często wiązane są ze zjawiskami atmosferycznymi.
  4. Ghule – najczęściej żeńskie demony, które okradają groby i żywią się trupami. Szczególnie lubią pożywiać się dziećmi i przypadkowymi podróżnikami. Wyróżniają się swoimi zdolnościami do zmiennokształtności, a najbardziej upodobały sobie formy zwierzęce lub formy wynaturzonych bestii. Ghule mogą powstać z aniołów, które zbuntowały się przeciwko Allahowi.

Oprócz tego, jest sporo niższych typów dżinów: hinny -  dżiny zwierzęce, najczęściej przybierające postacie psów; nasnasy – prymitywne dżiny objawiające się pod postacią hybrydy człowieka i zwierzęcia i posiadające tylko po jednej kończynie; czy palisy – wampiropodobne stworzenia, chowające się w piaskach pustyni i wysysające krew poprzez lizanie gołych podeszew stóp. Za najpotężniejszego dżina uważa się czasem szejtana (niegrywalne), który ma władzę nad wszystkimi innymi dżinami.
Mocne strony:

  1. Zwiększona szybkość – dżiny poruszają się nawet 3 razy szybciej od ludzi. Oznacza to, że mogą poruszać się nawet z prędkością ok. 90km/h – choć jest to dla nich równie męczące co sprint dla człowieka. Dzięki temu mogą szybko pokonywać stosunkowo duże odległości.
  2. Długowieczność – dżiny w zasadzie umierają tylko jeśli zostaną uśmiercone. Nie starzeją się, nie umierają ze starości.
  3. Wyjątkowo sprawny język – dżiny są zwykle mistrzami ukrywania prawdy pod słowami, które nie są kłamstwem. Naturalni manipulatory, kochający gry słowne

Umiejętności:  Umiejętności dżinów są wysoce różnorodne, jednak nie każdy dżin posiada wszystkie umiejętności. Warto pamiętać, że pewne umiejętności są związane z typem dżina. Ifryty i maridy są związane z konkretnym żywiołem i zawsze mają nad nim władze, janny specjalizują się w iluzjach i oszukiwaniu umysłu, a ghule są bardzo utalentowanymi zmiennokształtnymi. Umiejętności należy dobrać tak, aby pasowały do typu dżina.  

  • Kinezy związane z żywiołami  - zależnie od kinezy, którą opanował dżin – ogień, woda, ziemia lub powietrze mogą stać się mu posłuszne. Taki dżin jest nierozerwalnie związany ze swoim żywiołem – jest na niego niewrażliwy i może go wywołać znikąd, często posiada cechy charakteru z nimi kojarzone. Jeden dżin może władać tylko jednym żywiołem.

  • Niewidzialność – połączenie ze sferą duchów, umożliwia dżinom pozostawanie niewidzialnymi . Jednak nadal zachowują swoją materialność, co oznacza, że mogą oddziaływać na świat fizyczny i vice versa.

  • Tworzenie iluzji – dżiny kojarzone są z tworzeniem rzeczy z niczego, ale to nieprawda. Po prostu są świetnymi iluzjonistami. Potrafią oszukać zmysły i umysł – poczynając od „zmiany” wyglądu ubrań, po iluzje obszarowe. Iluzja jednak pryska, kiedy jednak ktoś  dostrzeże to subtelne kłamstwo.

  • Urok – niektóre dżiny potrafią oddziaływać na umysł konkretnych osób, mamiąc je i wabiąc do siebie dla własnych celów. Taka osoba nie jest zahipnotyzowana – po prostu nie może się oprzeć urokowi i „bezpieczeństwu” jakie wydaje się dawać dżin i chętnie spełnia jego prośby.  Pokonać to można podobnie jak iluzję – pod urokiem trzeba dostrzec prawdę.

  • Zmiennokształtność, obejmująca przemiany pełne i częściowe i dzieląca się na:
    Uwaga! Każdy z typów zmiennokształtności liczy się jako osobna umiejętność.
    Zmianę w zwierzę – najczęściej jedno, góra dwa. Musi być to po prostu zwykłe zwierzę, bez żadnych nadnaturalnych modyfikacji. Podczas przebywania w zwierzęcej formie, dżin przejmuje cechy, mocne i słabe strony zwierzęcia, w które się zamienia.
    Zmianę w nadnaturalną bestię – potężniejsze dżiny mogą zamieniać się w inne istoty z legend, religii i mitów. Dżin może mieć tylko jedną taką formę i przebywać w niej tylko przez krótki okres czasu. Trudniejsze jest przybieranie postaci z innych źródeł niż religia islamska, gdyż zdradzanie Allaha sporo kosztuje.
    Dowolną zmianę wyglądu (człekokształtnego) – zmiana koloru włosów, oczu, sylwetki, wysokości, masy ciała, całego wyglądu zewnętrznego.  Dżiny z tą umiejętnością nie mogą dodawać sobie zwierzęcych, czy nadnaturalnych atrybutów.
    Zmianę stanu skupienia – ze stałego w ciekły, gaz, parę. Dżin może w ogóle zrezygnować z cielesnej formy i stać się ulotnym obłokiem.

  • Spełnianie życzeń (tylko po spętaniu) – należy jednak pamiętać, że każde życzenie ma swoją cenę i bardzo prawdopodobne jest to, że prędzej czy później obróci się przeciwko wypowiadającemu. Na przykład iluzja stworzona przez dżina w jakimś celu, prędzej czy później zostanie zdemaskowana, zdobyte bogactwo  - skradzione, a armia – nielojalna. Spętane złe dżiny szczególnie słyną z wykorzystywania gierek słownych i luk w sformułowanym życzeniu tak, żeby miało ono paskudne konsekwencje. Warto więc uważnie dobierać słowa. Dżin nie potrafi u samych korzeni zmienić otaczającej nas rzeczywistości – może stworzyć iluzje, które jednak da się przejrzeć, podarować złoto, które już istnieje, ale nie wyczaruje całej królestwa znikąd.

Z A S A D Y    S P E Ł N I A N I A    Ż Y C Z E Ń:
Pierwsza zasada – zasada trzech życzeń: Każdemu właścicielowi przysługują trzy życzenia. Gdy ktoś próbuje złamać te prawo – zostanie uśmiercony.
Druga zasada – zasada jednego Pana:  dżin służy tylko jednemu Panu – temu, który jest właścicielem jego naczynia
Trzecia zasada – zasada Woli: Dżin nie może zmusić Pana do wypowiedzenia zaklęcia, ale może oddziaływać na otoczenie w ten sposób, by sam zechciał to zrobić.
Czwarta zasada – zasada głosu: życzenie musi zostać wypowiedziane werbalnie i zawierać w sobie słowa „życzę sobie…”
Piąta zasada – zasada nietykalności: dżin nie może skrzywdzić (bezpośrednio) swojego pana. Skrzywdzić go może jedynie jego własne życzenie.
Szósta zasada – zasada kary śmierci: Jedno życzenie jest zakazane – życzenie sobie śmierci innej osoby. Jeśli Pan zażyczy sobie czyjejś śmierci – to on umiera.

Nastawienie do:

  • Ludzi –dobre dżiny podchodzą do ludzi obojętnie lub pozytywnie, natomiast złe – z pogardą, nienawiścią, często traktują ich jako pożywienie.
  • Bogów – wierne dżiny nienawidzą istot, które uzurpują sobie prawo do imienia Boga, gdyż lojalne są jedynie Allahowi, niewierne dżiny mają stosunek neutralny
  • Inni Zaświatowcy – neutralny, nawet pozytywny

Dodatkowe:
Jak spętać dżina?

  • Tylko wierni Allahowi mogą posiąść taką umiejętność
  • Zamknięcie dżina w naczyniu wymaga znajomości islamskich rytuałów od podszewki
  • Przypomina to przyzywanie demonów – dżina należy przyzwać, używając do tego jego prawdziwego, sekretnego imienia, a później zamknąć w naczyniu opatrzonym wersetami z Koranu
  • Aby poznać sekretne imię dżina, należy je z niego wydobyć lub zdobyć przychylność Allaha, który sam je ześle.

Inny podział dżinów – na kolory:
Innym podziałem dżinów jest podział wedle koloru ich skóry. Uważa się, że to, w jakim kolorze jest dżin warunkuje jego charakter, potęgę czy nastawienie.

  • Niebieskie – starsze, inteligentne dżiny o neutralnym lub pozytywnym stosunku do ludzi
  • Żółte – liderzy rodzin czy klanów, mniej potężne od niebieskich
  • Zielone – młode, niedojrzałe dżiny. Zwykle chytre, chaotyczne i skore do zabaw i sztuczek
  • Czarne – bardzo potężne dżiny- władcy. Zwykle należy ich unikać.
  • Czerwone – wrogie i agresywne dżiny

Widząc dżina w danym kolorze można mniemać, że ta charakterystyka będzie prawdziwa, ale nie zawsze się to pokrywa. Na przykład ifryty, z powodu powiązań z ogniem, bardzo często są czerwone, a nie wszystkie z nich są wrogie ludziom. Niebieskie z kolei często są maaridy. Wiele dżinów w ogóle nie posiada któregokolwiek z tych kolorów skóry.
avatar
Latifa

http://luciferum.forumpolish.com http://luciferum.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Re: Zaświatowcy: Dżiny

Pisanie by Luciferum on Pon Paź 09, 2017 1:00 pm

Akceptuję!
space
Jakby Luciferum nie było już wystarczająco magiczne, to zawsze w zapasie mamy Dżiny, które uczynią to miejsce jeszcze piękniejszym i może... jeszcze bardziej niebezpiecznym.
avatar
Luciferum

Kieszenie : Wszystko co potrzeba, by zmienić świat na lepsze.
http://luciferum.forumpolish.com/t36-wzor-karty-postaci#48 http://luciferum.forumpolish.com/t37-wzor-informatora#50

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach