Mitologia Skandynawska - Asowie

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Mitologia Skandynawska - Asowie

Pisanie by Luciferum on Sob Wrz 30, 2017 1:25 am

Proponowane nazwiska dla Naczyń: Wulfson, Johnson, Bjornson i wszystkie inne kończące się na "son" lub "dotrri".
Mitologia: Skandynawska, czyli wierzenia wikingów. A dokładniej rzecz ujmując będą to Asowie.
Bogowie: Zacząć należałoby od Najważniejszej Pary, czyli od:
Szczyt Panteonu
Odyn
Wszechojciec, najważniejszy bóg wśród Asów. Bóg wojny i wojowników, magii, poezji i mądrości.
Małżonka: Frigg
Potomstwo: Baldur, Hodur, Hermod, Thor, Bragi, Widar  i Walkirie
Dostępność: Na tę chwilę niedostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Instynkt wojownika - od zawsze strategia była twoją domeną, a każdy przedmiot w Twych rękach bronią, zaatakowany reagujesz szybciej, bronisz się i atakujesz.
Startowa: Wszechojciec - jak każdy ojciec masz prawo rozkazywać innym bogom, a oni, jak na grzeczne dzieci przystało, mają obowiązek Cię słuchać. Żaden bóg nie jest odporny na tę zdolność
Frigg
Królowa Asgardu, najważniejsza bogini wśród Asów. Bogini małżeństwa, opiekunka ogniska domowego, rodziny, a bóstwo deszczu.
Małżonek: Odyn
Potomstwo: Baldur, Hodur, Hermod
Dostępność: Na tę chwilę niedostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Pogodynka - za każdym razem, gdy byłaś smutna albo było ci przykro, niebo ciemniało. Gdy płaczesz, niebo płacze razem z tobą.
Startowa: Swatka - wiesz dokładnie, kto do kogo pasuje, masz do tego nosa, wręcz wyczuwasz miłość w powietrzu. A czasem możesz nawet skłonić dwie pasujące do siebie osoby, by się w sobie zakochały. Działa tylko i wyłącznie na ludzi.

To właśnie ta dwójka pojawi się na końcu i będzie przepustką wszystkich pozostałych bogów, do tego, by wrócić do Asgardu. Poza nimi są jeszcze:
Bogowie
Boginie
Baldur
Syn Frigg i Odyna. Był bogiem piękna, mądrości, pokoju i dobra. A także odradzania się. Ulubieniec wszystkich bogów.
Małżonka: Nanna
Potomstwo: Forseti
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Czaruś - osoby w Twoim otoczeniu darzą Cię wielką sympatią, łatwiej ulegają Twoim namową i ogólnie chętnie spędzają z Tobą czas. Na brak towarzystwa, nie możesz narzekać.
Startowa: Długowieczny - jako jedyny w rodzinie nie musisz jeść jabłek Idun by być wiecznie młodym i pięknym. W dniu 21 urodzin wszelkie procesy starzenia ustały.
Nanna
Bogini dobra, piękna i wiosny. Niemalże tak samo urocza, jak jej mąż. Bardzo zżyta z Baldurem.
Małżonek: Baldur
Potomstwo: Forseti
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Ręka do roślin - każda roślina której się dotkniesz zaczyna rosnąć, jest piękniejsza, większa i nawet kiedy o niej zapomnisz, to ona nie zwiędnie.
Startowa: Pani wiosna - do 21 urodzin miałaś wpływ tylko na rośliny w najbliższym otoczeniu, w dodatku niewielki, teraz możesz w trybie błyskawicznym uśmiercić lub ożywić rośliny w promieniu kilometra od ciebie. Możesz sprawić, że nasiona wykiełkują szybciej, liście zmienią kolor lub spadną wcześniej.
Hodur
Niewidomy bóg, syn Frigg i Odyna, brat Baldura. Bóg zimy, zimna i ciemności.
Małżonka: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Zimna krew - nie ważne co by się nie działo, ty zawsze zachowasz spokój. Ani strach, ani podniecenie, ani nawet gniew nie jest w stanie zmącić twojego spokoju ducha, ani wyprowadzić cię z równowagi. Ktoś by powiedział, że jesteś zimny niczym głaz.
Startowa: Kriokineza - może po tobie tego nie widać, ale wyczuć to może każdy w twoim otoczeniu - za sprawą emocji, ale również świadomie możesz obniżać temperaturę w swoim otoczeniu, temperaturę przedmiotów, z którymi masz kontakt fizyczny, a także istot żywych. Może powodować poważne odmrożenia.
Fulla
Boginka, której zadaniem było służyć Frigg. Jedna z 3 służek, które zawsze towarzyszyły Królowej Asgardu.
Małżonek: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Sportsmenka - 2 m ogrodzenie? To dla ciebie żaden problem. Myślisz, że to kwestia dobrego treningu? Nic z tych rzeczy. Od urodzenia jesteś nieco wytrzymalsza, troszku zręczniejsza, nieco silniejsza - tyle by podnieść własny ciężar ciała.
Startowa: Służka - nie służysz byle komu, tylko Frigg. Właśnie dlatego bez problemu jesteś w stanie ją wyczuć, ale też odnaleźć nawet w tłumie. Będziesz pierwszą, która będzie wiedziała, że Frigg pojawiła się w Luciferum.
Thor
Potężny bóg, a właściwie pół bóg. W jego żyłach płynie krew olbrzymów. Jego ojcem był Odyn, a matką Jörd. Bóg burzy i piorunów, a także patron wojowników i sił witalnych.
Małżonka: Sif
Potomstwo: Thrud i Magni
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Siłacz - niby wiele nie ćwiczysz, a twoja siła może co najmniej zaskoczyć. Jesteś w stanie unieść ciężary dwa razy większe, niż przeciętny człowiek. Gdy inni podnoszą 60 kg ty bez pocenia się podnosisz 120 kg. A jeśli jeszcze ćwiczysz, to ta siła znacznie wzrasta.
Startowa: Gromowładny - dosłownie piorunem nie strzelisz, chyba że się bardzo skupisz. Jednak elektryczność w twoim otoczeniu cię słucha, a jeśli masz młotek to nawet jesteś w stanie używać jej do walki.
Sif
Piękna, złotowłosa bogini. Bogini zbóż, urodzaju i płodności, ale również miłości i urody. Zresztą sama była bardzo urodziwą boginią.
Małżonek: Thor
Potomstwo: Thrud i Ullr
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Urodziwa - nie ma mężczyzny, który nie zawiesiłby na tobie spojrzenia, który by się za tobą nie obejrzał. Choć panie również mają problem z oderwaniem od ciebie oczu. Zdajesz się promieniować subtelnym, kobiecym pięknem.
Startowa: Bogini płodności - twój dotyk sprawia, że wszystko - rośliny, zwierzęta czy chociażby ludzie - w jednej chwili stają się znacznie płodniejsi. Rośliny wydają większe i piękniejsze owoce, zwierzęta i ludzie zdrowe i silne potomstwo. Możesz wyleczyć kogoś z bezpłodności. Nie działa na innych bogów i Zaświatowców.
Bragi
Syn Odyna i Gunnlod, kolejny bóg mający domieszkę krwi olbrzymów. Silniejszy, ale nigdy tej siły nie nadużywał, bo jest pacyfistą. Bóg poezji, skaldów i elokwencji.
Małżonka: Idun
Potomstwo: ~
Dostępność: Zajęty
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Wykrywacz kłamstw - mowa ciała, mikromimika, mimika... a także wrodzone zdolności pozwalają ci odkryć, gdy ktoś kłamie. Po prostu wyczuwasz, że nie jest do końca szczery, blefuje albo po prostu cię oszukuje.
Startowa: Perswazja - gdy tylko tego pragniesz, możesz słodkimi słówkami namówić kogoś, do wykonania twojej woli, czasem jest to bezpośrednie polecenie, ale powiedzmy sobie szczerze każdy na miodek pójdzie chętniej. Nie działa na innych bogów. Słabo działa na Zaświatowców.
Idun
Bogini z domieszką krwi karłów, piastunka Złotych Jabłek. Piękna i spokojna bogini wiosny.
Małżonek: Bragi
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Manipulacja wiekiem - odkąd pamiętasz zawsze wyglądałaś albo na trochę starszą albo na trochę młodszą niż twoje rówieśniczki. Chciałaś wejść na dyskotekę, ale nie miałaś 17 lat? Bez problemu, postarzyłaś się trochę.
Startowa: Boska ogrodniczka - nie, to nie tak, że wszystkie rośliny przy tobie rosną. To właściwie tak, że jabłoń którą obejmiesz swoją opieką w pewnym momencie zacznie wydawać na świat owoce. Złote Jabłka, a ty i inni bogowie dzięki temu staniecie się nieśmiertelni.Maksymalnie dwa drzewka na raz.
Loki
Wybrakowany olbrzym, który został przyjęty przez Odyna w poczet Asów. Bóg oszustwa i kłamstwa.
Małżonka: Sigyn
Potomstwo: Fenrir, Hel, Sleipnir, Jormungand, Narvi, Váli
Dostępność:  Zajęty
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Kłamczuch - mówienie prawdy? To dla cieniasów. Ty od zawsze umiałeś kłamać, oszukiwać i bajerować tak, że nikt nie był w stanie się zorientować, że kłamiesz. Twoje kłamstwo ma bardzo długie nogi i dobrze spierdala. Nie działa na Bragiego
Startowa: Zmiennokształtność - chcesz być kobietą? Proszę bardzo. Chcesz się zmienić w konia? Co za problem, jesteś bogiem możesz przybrać taką postać, jaka ci się żywnie podoba. I tylko od ciebie zależy, kiedy wrócisz do swojej oryginalnej.
Sigyn
Piękna i pełna miłości bogini, małżonka Lokiego, tak mu oddana, że gotowa nawet za niego cierpieć. Bogini zwycięstwa.
Małżonek: Loki
Potomstwo: Narvi i Váli
Dostępność:  Zajęta
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Szczęściara - nie ważne co robisz, nie ważne w co grasz, ani z kim zawsze wygrasz. Karciane gry? Zawsze wygrasz, nawet jak grasz pierwszy raz. Papier, kamień, nożyce? Zawsze wygrywasz. Zawsze. Co gorsza, to niezależne od ciebie.
Startowa: Niosąca wygraną - nie dość, że ty zawsze wygrywasz i masz tak praktycznie od urodzenia, to jeszcze możesz sprawić, że ktoś, komu życzysz wygranej faktycznie wygra. Nie ważne czy to walka, czy gra w pokera na pieniądze.
Forseti
Syn Baldura i Nanny, przez innych bogów uważany za najmądrzejszego z nich wszystkich. Jest bogiem sprawiedliwości, pokoju i prawdy.
Małżonka: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Pamięć absolutna - jesteś w stanie zapamiętać dosłownie wszystko, od sytuacji po stronę w książce czy fragment piosenki. A wszystko co zapamiętałeś, automatycznie czyni cię bardziej doświadczonym, czy mądrym.
Startowa: Sędzia - może to ogromna wiedza, a może twoje wrodzone zdolności, ale jesteś bez najmniejszych problemów w stanie dojrzeć, kto jest winny, a kto niewinny. Wokół winnych pojawia się czerwona aura, a wokół niewinnych zielona aura. Nie za dobrze działa na bogów i Zaświatowców.
Sjöfn
Nikomu nigdy nie udało się jej usidlić, ani uwieść, za to ona złamała niejedno serce. Ta piękna bogini patronuje miłości wszelakiej.
Małżonek: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępna
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Kusicielka - jesteś charyzmatyczną i dominującą kobietą, której z łatwością przychodzi zmuszenie innych, by robili dokładnie to, czego pragniesz - choć to akurat zasługa twoich feromonów, którym ciężko się oprzeć. Słabo działa na innych bogów i na kogoś głęboko zakochanego.
Startowa: Uzdrowicielka - twój dotyk leczy, choć oczywiście sam dotyk nie wystarczy, trzeba się jeszcze skupić i chcieć. Nie zmienia to jednak faktu, że jesteś w stanie wyleczyć większość obrażeń, a nawet to, czego pozornie nie da się uleczyć. Niestety nie jesteś w stanie nikogo ożywić. Najlepiej działa w przypadku bogów.
Widar
Syn Odyna i gigantki Grid. Nie mówił zbyt wiele, a odzywał się tylko w ostateczności. Jest bogiem ciszy i zemsty.
Małżonka: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Głosy przeszłości - przez to, że sam niewiele mówisz, możesz usłyszeć głosy z przeszłości. A dokładniej rozmowy, które miały miejsce w danym pomieszczeniu na dwie godziny przed twoim pojawieniem się w nim. Nie działa na otwartej przestrzeni.
Startowa: Niosący zemstę - ilekroć zobaczysz czyjąś śmierć lub dowiesz się o niesprawiedliwej śmierci niewinnej osoby, możesz ją pomścić. W jaki sposób? Och to proste, wystarczy się mocno skupić i jak po nitce do kłębka, magiczne moce doprowadzą cię do mordercy. Nie działa na innych bogów i słabo się sprawdza w przypadku Zaświatowców.
Hel
Władczyni krainy zmarłych, którzy umarli śmiercią naturalną. Córka Lokiego i przerażającej olbrzymki Angrbody. Bogini śmierci.
Małżonek: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Zajęta
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Upiór - nie chcesz z kimś rozmawiać? Nic prostszego, możesz go przestraszyć lub po prostu wzbudzić w nim mieszane uczucia, które zniechęca go do podejścia. Nie zmieniasz swojego wyglądu, ani nie robisz głupich min, po prostu pojawia się aura, która sprawia, że większość osób w twoim otoczeniu odczuwa lęk.
Startowa: Rozkład - wszystko czego dotkniesz, pod wpływem złości lub strachu ewentualnie samej chęci zaczyna się rozpadać, rozkładać. Powoli, powolutku, chociaż zdecydowanie szybciej niż nastąpiłoby to w naturalny sposób. Możesz w ten sposób niszczyć przedmioty, budynki, pojazdy i ranić innych. Słabiej działa na bogów.
Hajmdal
Syn dziewięciu dziewic. Bóg którego zadaniem było pilnowanie Bifrostu.
Małżonka: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Niedostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Dalekowidzący - tak są ludzie, którzy dobrze widzą na dalekie odległości, ale nie tak dalekie jak ty. Nie dość, że widzisz przedmioty, czy miejsca mocno od ciebie oddalone, to jeszcze niczym lornetka, możesz sobie je powiększyć, by przyjrzeć im się dokładniej.
Startowa: Strażnik - tylko i wyłącznie ty, jesteś w stanie znaleźć koniec tęczy, a jednocześnie początek Bifrostu. Czemu? Bo tylko ty jesteś w stanie ten most w rzeczywistości stworzyć, a co za tym idzie, jesteś potrzebny, by bogowie wrócili do domu.
Tyr
Syn Hymira. Bóg wojny, walki i siły, a także honoru, prawa, sprawiedliwości. Zwany "Jednorękim" ze względu na brak jednej ręki.
Małżonka: ~
Potomstwo:~
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Oburęczny - obie twoje ręce mają identyczny stopień sprawności, a nawet ktoś by powiedział, że utrata jednej ręki, nie uczyni cię mniej sprawnym, silnym czy chociażby mniej niebezpiecznym.
Startowa: Ponadludzka siła - jesteś naprawdę silną osobą, może nie jak Hulk, ale na pewno podniesienie małego samochodu nie jest dla ciebie problemem. W walce również wykazujesz się większą siłą, co czyni cię diabelnie niebezpiecznym przeciwnikiem. Zwłaszcza dla tych, którzy takiej siły się nie spodziewają.
Ullr
Syn Sif i pasierb Thora, a także fan sportów zimowych. Jest bogiem myślistwa, łucznictwa, a także narciarstwa.
Małżonka: ~
Potomstwo: ~
Dostępność: Dostępny
Proponowane umiejętności:
Wrodzona: Szczęściarz - każda gra, niezależnie od tego czy ją znasz, czy nie jest dla ciebie wygrana - o ile tego chcesz. Dzieje się tak za sprawą tego, że możesz manipulować prawdopodobieństwem, a tym samym sprawiać, że masz większe niż normalnie szczęście.
Startowa: Tropiciel - możesz wytropić każdego, kogo chociaż raz w swoim życiu widziałeś i go kojarzysz. Ewentualnie kogoś, kogo nie znasz, ale jeśli widziałeś jego zdjęcie. A potem głęboki wdech i ruszasz tropem niczym ogar myśliwski, bez najmniejszego trudu odnajdując odpowiedni kierunek. Działa tylko, jeśli dana osoba jest na tej samej wyspie/kontynencie co Ullr.

Święte Miejsce: Nordycki Las, który mieści się niedaleko Luciferum.
Rytuał:

  • Bogowie: gromadzą się w Nordyckim Lesie, najczęściej solenizant i najbliższa rodzina. Solenizant staje w kamiennym kręgu, w dłoń dostaje miecz, który musi unieść. W miecz uderza piorun. Nie zabija to solenizanta, ale jest to niezbity dowód na to, że otrzymał boską duszę.
  • Boginie: gromadzą się w Nordyckim Lesie, najczęściej solenizantka i najbliższa rodzina. Solenizantka wchodzi do niewielkiej sadzawki, w której zawsze kwitną lilie. Musi się zanurzyć po czubek głowy, a gdy podpłynie do niej światło może wyjść - już jest boginią.

Dodatkowe informacje: Bogowie i boginie są długowieczni, niestety starzeją się jak normalni ludzie, no chyba że spożyją Złote Jabłka, których piastunką była Idun.
Wśród bóstw nordyckich - przynajmniej wśród Asów - nie było jakiejś wielkiej niezgody. Bogowie i boginie razem ucztowali, razem obradowali, czasami chodzili na różnorodne misje czy wyruszali na wyprawy, tudzież uczty do innych istot.
Jedynymi bogami, którzy odczuwali do siebie rzeczywistą niechęć czy wręcz nienawiść byli Bragi i Loki, z czego to nawet bardziej Bragi nie trawił Lokiego.
Co do samego Lokiego, to w sumie z większością bogów miał jakiś tam zatarg, zrobił im mniejszego lub większego psikusa, ale większość mu pobłażała, bo powoływał się na Pakt Krwi z Odynem a to czyniło go nietykalnym.


Ostatnio zmieniony przez Luciferum dnia Sob Wrz 30, 2017 10:50 pm, w całości zmieniany 2 razy
avatar
Luciferum

Kieszenie : Wszystko co potrzeba, by zmienić świat na lepsze.
http://luciferum.forumpolish.com/t36-wzor-karty-postaci#48 http://luciferum.forumpolish.com/t37-wzor-informatora#50

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach